Eesmärki raamitakse kiireloomulise kriisina
Pöördutakse oma sihtrühma poole kunstliku kiireloomulisuse trikiga.
Kõike raamitakse läbi hädaolukorra ja kriisi, millega tuleb kohe tegeleda või muidu on kõik läbi. See õhutab küll lühiajalisi reaktsioone, kuid hävitab tähelepanu ja usalduse.
See viib varem või hiljem oljkorda, kus “Poiss karjub, et nägi hunti, aga talupojad ei tee teist nägugi”.
Küsitakse-kogutakse raha
Kõike, mida ei saa toppida kriisi kategooriasse, vormitakse üleskutseks raha anda.
Vahel ka kombineeritakse üht teisega.
Ja enamasti põhjendatakse seda sellega, et kui sa raha ei anna, siis võidab vaenlane.
Keskendutakse tänasele ja mitte homsele. Eriti kahjulik
Üks kampaaniajuht ütles kord Godinile: “Mind ei huvita, mis selle nimekirjaga nädala pärast saab. Kui me valimisi ei võida, pole sellel vahet. Põletage kõik ära, kui tahate: see projekt saab läbi valimispäeval.”
Milline isekas, asotsiaalne, küüniline maailmavaade!
Toimivaid hõime luuakse teisiti: Paremad viisid kogukonna ülesehitamiseks
1) Ühendus ja kontakt
Tegevusi tehakse hõimuliikmete ja muutuste nimel, mida nad soovivad saavutada.
- Kui kaua need inimesed meiega on?
- Kas nad soovivad mitte ainult sihtkohta jõuda, vaid ka kogu tee meiega koos kõndida?
- Mille eest me seisame?
- Kas loome suhteid või paigaldame lihtsalt sularahaautomaadi?
2) Pühendumus
See on missioon, see on teekond, see on pikaajaline kultuuriline leping. Oleme siin homme, oleme siin järgmisel aastal ja kümne aasta pärast.
3) Dialoog
Tundub, et turundus on ringhääling, kuid nii see pole.
Hõim õitseb siis, kui ta räägib iseendaga, mitte siis, kui ta lihtsalt kuulab, kuidas sa karjud.
****
Kokkuvõtlik väljavõte Seth Godin raamatust „Tribes: We Need You to Lead Us“