Trendideks nimetatakse muutuste mustreid sotsiaalses, tehnoloogilises ja majanduslikus keskkonnas.
Trendide tuvastamine ja analüüs aitavad mõista, kuhu maailm liigub ning kuidas inimesed käituvad, suhtlevad, ostavad.
Futuristid klassifitseerivad muutuste märke muu hulgaks näiteks nõrkadeks signaalideks, trendideks ja megatrendideks.
Mõjuhinnangud aitavad ette kujutada tõenäolisi, võimalikke, usutavaid ja eelistatud tulevikke.
Kuidas ettevõtte strateegias trende ja tulevikumõtlemist kasutada?
Trendid saavad mõjutada äriotsuseid ja strateegiaid lühikeses, keskmises ja pikas perspektiivis. Need aitavad muutusi ette näha, uuendusi teha ja üha konkurentsitihedamas ja dünaamilisemas maailmas silma paista.
Trende kasutatakse:
- Innovatsioonis ja tootearenduses, mis vastavad tarbijate esilekerkivatele vajadustele.
- Turundus- ja kommunikatsioonistrateegias, mis on kooskõlas sihtrühma väärtustega
- Strateegilises planeerimises turumuutuste ennetamisel ja tulevikuks valmistumisel.
- Teadlikumate ja strateegilisemate otsusete tegemisel, mis annvad konkurentsieeliseid.
- Karjääriarenduses: üksikisikul aitavad valdkonna trendid arendada oma oskusi ja pädevusi, et jääda tööturul asjakohaseks ja väärtustatuks.