Alati on olnud ideedega inimesi, kes olid oma ajast ees. Neid on nimetatud nii prohvetiteks, avangardistideks kui arvamusliidriteks. Veel hiljaaegu oli enda positsioneerimine arvamusliidri või mõttejuhina poliitikute ja kolumnistide pärusmaa. Igatahes oli sellesse originaalsete mõtlejate ringi kuulumine alati reserveeritud vähestele.
Nüüd on pendel sööstnud teise äärmusesse. Mõiste „arvamusliider” on muutunud üldmõisteks, mis hõlmab ajakirjanikke, eksperte, kuulsusi, influkaid ja mikromõjutajaid. Olla arvamusliider ja mõjutaja on popp soov juba lasteaias.
Paljude unistus on saada viraalseks masside seas. Ja massid on tänulikud. Ja aplodeerivad juba sageli mõne lihtsa sõna – nagu näiteks “tehisintellekt” peale.
Kuid paljud ennast arvamusliidriteks nimetavad inimesed on tegelikult vaid trendide jäljendajad, kes kordavad populaarseid arvamusi ilma oma vaatenurka ja tõlgendust arendamata.
Ka jäljendajatel ja sisukuraatoritel on oma positiivne roll. Kuid kuna neid on nii tohutult palju, siis muutub valik, keda jälgida ja keda mitte, üha segasemaks.
Selles olukorras tasub endalt küsida, et kes on need inimesed ja ettevõtted, kelle poole me pöördume, kui päriselt on jama majas? Kui on vaja nõu või teenuseid. Ma arvan, et ekspertide ja mõttejuhtide poole.
Kuhu paigutuvad mõtteliidrid kõiketeadjate tohutus kosmoses?
Nad on midagi mõjuisiku ja eksperdi vahepealset. Neil on rohkem asjatundlikkust kui toidulisandeid reklaamival mõjuisikul. Ja laiem haare ja kontakt “reaalsusega” kui professoril, kes on aastaid laboris või raamatukogus spetsiifilist teemat uurinud.
Eksperdid töötavad olemasolevate paradigmade raames, mõtteliidrid kujundavad aktiivselt uusi mõtteviise.
Ekspert põhineb valideeritud teadmistele, sellele, mis kehtib täna. Mõtteliider loob usaldust rohkem tulevikule orienteerituse kaudu. Ta oskab arenguid ette näha ja erinevaid võimalusi hinnata. Lisaks asjatundlikkusele pakub mõttejuht konteksti ja suunda. Aitab mõista keerulisi probleeme ja teha teadlikke otsuseid.
Ekspert selgitab, kuidas miski toimib. Mõttejuht selgitab, miks see on oluline, kuidas see tulevikku muudab ja milliseid strateegilisi otsuseid sellest tuletada saab.
Mõtteliider ei ole lihtsalt enesereklaamija. Ta keskendub rohkem ideedele ja kasule, mida need sihtrühmale toovad.
Persoonibränding on mõttejuhtimise väga oluline komponent.
Kus mõte on siiski olulisem kui isiksus.
No Comment! Be the first one.